Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Det är nyttigt att ha tråkigt.

Av Ellinor - 24 juli 2013 15:25

Nu är det ett bra tag sen sist jag bloggade. Har haft noll inspiration och inget att komma med. Om jag nu har det det den här gången vet jag inte. Men inspirationen har kommit tillbaka.


Två veckor in i semestern så har man hamnat i en lugn fas. Och nu ute på ön i skärgården så finns det inte så mkt som drar. Inget pådrag i stan att gå ner att titta på. Ungarna behövs inte skjutsas till kompisar mm. Barnen har "långtråkigt" säger de och tjatar om att få låna min dator eller någon av mobilerna för att surfa eller FBooka.


Flitig har man varit de första veckorna. Beklämmande att man har haft svårt för att varva ner.

Förmodligen har jag nog någon bokstavskombination, som ingen har funnit under min barndom  


Men nu har jag insett att det mesta är gjort och inget behövs göras på studs. Det ger mig ett lugn. 


Här är en bild från dotterns "skrubb". Som är ännu ett sånt där -semesterarbete. I dagsläget saknas lister. Alltså tapetserat o nytt klickgolv. Det har nog varit spånskivor som väggar så länge jag kan minnas. Och då har jag varit med i 36 år.






En ny grej för mig i år va att köra husbil, ensam med ungar och hund. Tack svärmor för att jag fick chansen att testa på. Det va en ny erfarenhet och som jag kan tänka mig göra igen i hop med kidsen. Bilden är från Furuvik.

 

På min födelsedag, arrangerade min fina make en resa ut till havet. Inte oväntat men uppskattat. Tur att vädret va på vår sida just på min dag. Annars kan man inte vara till havs med vår lilla båt.

 

Kompisen har hittat något mjukt att vila sig på, efter alla strapatser för att utforska den ödeön.

 

Som jag skrev innan, så säger barnen att de har långtråkigt. Det är nyttigt att ha tråkigt. Lika väl som jag får inspiration till bloggandet. Så får dottern inspiration till "kottandet". När lillasyster spolar med kalla vattenslangen på storebror som klättrat upp i en martall, då inser man hur trist de har. De nöter på varandra och intriger kommer och gårhela tiden.

 

Lysmask.

 

Avkoppling är att ligga på mage och bara studera och filosofera.

   

Hej svejs på ett tag. Man vet aldrig när lusten faller sig på nästa gång för att blogga.

Ut i solen med er och njut medans det går.


//E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor - 13 november 2012 20:32

Halloj igen! Jag tänker börja bloggen i dag med en morgonbild, såklart. Solen är påväg upp(i morse). Den här resan i dag handlar om en fyr som har ett besynnerligt opiskt fel. Och lite arbetsmiljö, både det vackra och sedan det skitiga, otrevl...

Av Ellinor - 5 november 2012 18:29

Ljuset och vattnet ger de otroliga skiftningarna i vår skärgårdsmiljö. Ingen dag är den andra lik. Den här bilden är en tidig morgon. Jag bara passar på och öppnar fönstret, sträcker ut armen och tar bilden. Kompisen som kommer från Oxelösun...

Av Ellinor - 25 augusti 2012 21:12

Jag hade ingen större lust att göra denna resa från början. Eftersom jag åker så mycket båt i jobbet. Men jag får tacka min make som ville göra resan. Annars hade jag aldrig gjort den. Strängnäs- Stockholm och retur. Vi packade våra badkläder ...

Av Ellinor - 23 mars 2012 11:13

    Kära bloggläsare:   Nu har äntligen våren kommit. Alla har vi känt solens strålar värma försiktigt i skinnet. Nu kan vi ta med oss kaffekoppen till söderväggen i lä och njuta av solen. Blåsippor och Hästhovar börjar smyga fram. Snödrop...

Av Ellinor - 21 februari 2012 18:51

  Arbete, liv och rörelse i Södertälje 2011-2012.   Den här bilden får inleda min blogg om Södertälje. Stannade till med bilen en sommar morgon. Dimman låg som ett lock över kanalen. Jag stannade till försent. Hade jag tagit ett kort från högre...

Presentation

Omröstning

Vilket är viktigast på sommaren?
 Sol
 Bad/simmning
 Vandring
 Idrott
 Semester
 Att ha tid/väder att bygga/renovera
 Åka båt
 Fiska
 Grilla äta dricka godmat
 Läsa
 Vara med familj/vänner
 Kunna gå på läger
 Studier
 Arbete
 Annat

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Väder

klart.se

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards