Alla inlägg under augusti 2011

Av Ellinor - 7 augusti 2011 21:46



Halloj! Här kommer lite sommriga bryggbilder!

Jag är en soldyrkare. Bara att erkänna. Så fort vårens första svaga solstrålar hittar ner till kalla Sverige, så kan jag njuta av att känna de stackars ensamma strålar som hittar ner.


På mammas sida ska det finnas någon "grek" i släkten. Där av vi har fått ett visst pigment. Och vi blir snabbt bruna, bara efter en stund i solen. Inte att vi bränner oss lätt. Men visst åker vi utomlands där solen steker på, så är det självklart att vi måste skydda oss. Vem ska inte det?

Glad unge 

Jag tillhör den delen av befolkningen som kan bosätta mig på bryggan då det är soligt och varmt. Sola =  läsa något, korsord, surfa på datorn/blogga, titta på vad barnen gör, närvara, leka,mata myrlejon, simma, dyka, slappa, slumra till, äta- fika på bryggan, fiska... ja vad är sola? Det är vad man själv gillar att göra, i solen. Betyder inte direkt att man måste ligga still på samma fläck hela dagen. Som många andra tror. Jag lider inombords då det är fint väder och något annat är viktigare än just att sola (slappa). Vill passa på att njuta medans det går.



 

Och tid till att fotografera har jag också, då jag "solar". Myrlejonslända.

Sen att man kan vara som man vill, utan en massa krav på hur man ser ut.

Badkläder eller inga badkläder. Det beror sig på omgivningen/vilka vi är som badar.

Men vanligtvis på ön, så är det bara vi.

Okej då,, hunden ska också bada med oss. När han kommer upp så ska han självklart skaka av sig all väta på barnens kläder, som ligger slängda i planlösa högar lite var stans på bryggan. Sen ska han slänga sig intill mig på filten, rulla sig över mig så att han stryker av sig alla sina svarta långa hårstrån mot min kropp. Barnen skrattar.. och mamma får ta sig ett dopp för att skölja av sig luddet.

Bryggliv kanske man ska kalla vårat solande.


  Ny stenkistebrygga, som min bror & pappa har byggt.




  Abborrar, barn o hund.   Kottsvamp.                                        


               


Vi får se vad nästa blogg handlar om. Man vet aldrig vad som dyker upp!


Ha det så bra så länge :)





Presentation

Omröstning

Vilket är viktigast på sommaren?
 Sol
 Bad/simmning
 Vandring
 Idrott
 Semester
 Att ha tid/väder att bygga/renovera
 Åka båt
 Fiska
 Grilla äta dricka godmat
 Läsa
 Vara med familj/vänner
 Kunna gå på läger
 Studier
 Arbete
 Annat

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Väder

klart.se

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards